Съюз на българските избиратели

 
Съюз на българските избиратели

 
Рейтинг: 3.00
(101)
КЪМ ИЗБИРАТЕЛИТЕ
Актуалното днес. Публикации. Документи:
Общественополезна и правозащитна дейност
Календар
Форум
Връзки


РЕФЕРЕНДУМ За организацията За контакти

Актуалното днес. Публикации. Документи: / Документи

01 Февруари 07, 10:22 / Автор: Марин Станев - Председател на Съюза на българските избиратели
Народният вот (Правилата на избора)
За да не сме само гласоподаватели! За да не избираме вече избраното! за да сме достоен народ!

СЪЮЗ НА БЪЛГАРСКИТЕ ИЗБИРАТЕЛИ

 За да не сме само гласоподаватели! За да не избираме вече избраното!    За да сме достоен народ!

 

                 НАРОДНИЯТ ВОТ

                /ПРАВИЛАТА НА ИЗБОРА/

                           ПРОЕКТ

 ПРИЕТ     ОТ     ПЪРВОТО   НАЦИОНАЛНО  СЪБРАНИЕ   НА ОРГАНИЗИРАНИТЕ  БЪЛГАРСКИ    ИЗБИРАТЕЛИ

Октомври 2006

 

ИЗБОРЪТ,

ДЕМОКРАЦИЯТА И

ОРГАНИЗИРАНОТО ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО

 

 

 

 

 

 

 

Човешкото общество /за разлика от животинското стадо/ е изградено изцяло на основата на интереси : интереси на личността, интереси на семейство то, интереси на рода, интереси на етноса, интереси на нацията, обществени интереси.

Интересите пораждат отношения – отношения между личностите,отношения между групите, отношения между етносите, отношения между народите, обществени отношения.

Обществените интереси и Обществените отношения са най-висшата форма на проявление на човешката същност. Те изразяват най-човешкото у човека – способност да ИЗБИРА - живот за себе си, живот за другите. А от зрелостта и мащабите на този избор в най-голяма степен зависи развитието и усъвършенстването на човечеството. От тази гледна точка се налага целенасочено управление. Развитието на човешкото обшество преминава през различно по своята същност, цели и значение управление, в условията на коeто се осъществява способността на човека да избира. Исторически най- значими са диктатурата и демокрацията. В това отношение осъществяването на избора при реално демократично управление и организирано гражданско общество е грандиозна крачка напред. Дълбоката същност и прогресивният характер на демокрацията в условия на организирано гражданско общество, се изразява в постигането на стабилен баланс и висока степен на справедливост при реализацията на обществените интереси с активно участие на цялото общество.

"Преходът към демокрация" в развитието на българското общество след 1989 година за пореден път доказва порочността и безпереспективността на господстващата партийно-политическата система на управление на обществото. Епохата на нейното господство е епоха на диктатура, демагогия и нищета. Епоха, в която демокрацията /народовластието/ само се декларира, а властта се осъществява ОТ и ВЪВ интерес на определени партийно-политически и икономически групировки. Всъщност “преходът” се оказа поредната подмяна на един вид диктатура с друг вид диктатура. От диктатура на еднопартиен политически субект, брутално и безцеремонно се наложи диктатура на монолитно изградена многопартийна политическа класа. В резултат на това, върховната законодателна институция на българското общество /Народното събрание/, вместо работеща институция на народовластието, преднамерено стана придатък и инструмент в ръцете на тази политическа класа за реализиране на собствените й интереси. Законодателството и държавната власт, вместо да се осъществяват в интерес на България и нейните граждани, целенасочено обслужват интересите на чужди икономически и политически субекти. Узорпирала целият властови ресурс държавата, политическата класа затлачи демократичното развитие на българското общество и наложи диктатура на олигархична основа.

 ИЗБОРЪТ, за устройство и управление на обществото беше избор на партийна идеология, на тяснопартийни, корпуративни и лични интереси. Избор на “приоритети”, определени от външни политически и икономически субекти и техните интереси. В тази насока българската “политическа класа” изпълняваше и изпълнява безупречно ролята си на предан техен слугинаж, потъпквайки българските национални интереси, народния и държавния суверенитет. Прилагайки принципите на разделението и противопоставянето, тя майсторски успяваше и успява да въведе в заблуждение собствения си народ и да го управлява пряко неговата воля и интереси. Грубо и безцеремонно поитъпквайки Конституцията на Р. България, превърна исконното човешко право на избор в своя превилегия и практика.

Изборите и правилата за тяхното провеждане станаха изцяло дело на тези които са на власт и искат власт!

Българските граждани нямат реални избирателни права.

 

 

 

 

 

Българските избиратели са поставени в безизходното положение като “гласоподаватели” да гласуват за вече избраното или масово да не гласуват! В условията на сега действуващото законодателство мосовият отказ от гласуване /повече от 70%/ в никакъв случай не означава НАКАЗАТЕЛЕН или ОТРИЦАТЕЛЕН ВОТ за властващата политическа класа!!! Тя запазва свойте властови позиции дори и когато за избраното от нея гласуват не повече от 20% от общият брой на “гласоподавателите”!

Показателни в това отношение са изборите 2005 година, които управляващата политическа класа проведе със закон, който по своята същност и съдържание е дискриминационен, противоконституционен и антидемократичен! Закон, който отне за пореден пън конституционното право на българския народ да бъде суверен в собствената си държава и затвърди политическата диктатура на олигархията.
Ето защо:
за да се смени статуквото на диктатурата; за да има реална демокрация; за да не сме само гласоподаватели; за да не избираме вече избраното; за да сме значими хора; за да сме достоен народ, се налага организираност на тези които дават власт – политически дееспособрите граждани - ИЗБИРАТЕЛИТЕ.

СЪЮЗЪТ НА БЪЛГАРСКИТЕ ИЗБИРАТЕЛИ е началото и пътят към организираното гражданско общество в България. Обществото на гражданите с реални конституционно и законово гарантирани ИЗБИРАТЕЛНИ ПРАВА за пряко и активно участие в определянето и осъществявянето на цяластния обществено- политически живот на нацията.

 

 

 

 

 

НАЧАЛОТО:

НАРОДНИЯТ ВОТ и

ОСНОВНИТЕ ПРАВИЛА на ИЗБОРА

Реалната демокрация /народовластието/ и организираното гражданско общество налагат преди всичко дълбока промяна в обществените отношения!

 

 

 

 

 

Промяна в мисленето! Промяна в правилата на обществената подредба! Промяна в начина и мащабите на избора.

Тази промяна започва най-напред с това, Народното събрание и управлението на държавата да се възприемат и осъществяват единствено като функция на развитието и усъвършенстването на човешко обществото в съответствие с изискванията за все по-пълно задоволяване на непрекъснато нарастващите човешки потребности и интереси.

В това отношение:

  • Народното събрание е върховна законодателна институция на БЪЛГАРСКИЯ НАРОД. Работи по негова волята, за неговите интереси и под негов контрол;

  • Държавата е изпълнителен орган, който осъществява само интересите на БЪЛГАРСКОТО ОБШЕСТВО и неговите граждани по правилата /законите/ приети от Народното събратие;

  • В центъра на общественото развитие е гражданинът с неговите гарантирани от закона права и свободи, с неговия реален принос за осъществяване на народовластието;

  • Представителството в законодателната и изпълнителната власт на всички нива на обществото се определя от народа чрез избори;
  • Изборите са изключително право на народа, където всички политически субекти и личности са равнопоставени;
  • Политически субекти в смисъл, участие в изборите за представителство в законодателната и изпълнителната власт могат да бъдат - партиите, неправителствените организации, гражданските сдружения и отделните граждани;
  • Народните представители представляват волята и интересите на конкретен брой избиратели от конкретен район на страната и за своята дейност като такива се отчитат единствено пред тях;
  • Избирателите имат право на контрол над дейността на своите представители в законодателната и изпълнителната власт и при определени условия могат да ги отзовават;

На практика това означава:
І. Изборите дело на самите избиратели, където:

1.Цялата организация и провеждането на изборите за народно представителство в законодателната и изпълнителната власт по места /избирателните райони/ се осъществява от организираните избиратели /Съюз на българските избиратели/ със съдействието и финансовото осигуряване на държавата ;

2.Съставът на Централната избирателна комисия /ЦИК/се определя чрез конкурс по професионални критерии от Президента на Р.България със съдействието и под контрола на организираните избиратели /Съюза на българските избиратели/. Не се допускат квоти или превилегии: основани на парламентарно или друго представителство; по партиен, етнически, религиозен или имуществен признак.

3.Назначаването на ЦИК се извършва с Указ на Президента на Р. България;

4.Съставът на Районните избирателни комисии и избирателните секции по места се определят на общи събрания на общинските, градските и селски клубиве на избирателите и се назначават със заповед на областните управители, след което се представят в ЦИК;

6.Дейността на ЦИК, РИК и избирателните секции се осъществява в съответствие с приет от Народното събрание закон за избиране на народно представителство и се контролира от провозащитната организация на избирателите;

7.Законът за избиране на народното предстатителство се разработва въз основа наприети от избирателите основни принципи и правила на избора; подлага се на широко гражданско обсъждане чрез клубовете на избирателите и се приема от Народното събрание. Ако Народното събрание не е в състояние да извърши това, изборите се провеждат от президента по приетите от избирателите правила;

8.Законът гарантира равнопоставеност на парнийните и гражданските политически субекти за участие в изборите и не допуска абсолютно никакви привилегии и ограничения на права;

9.За да се осъществи реално народно представителство на конкретен брой избиратели от конкретен район, съществуващите многомандатни избирателни райони се разделят на едномандатни избирателни райони според броя на избирателите и полагащите се мандати. Пример: В мнгомандатен избирателен район с 200 000 избиратели и полагащи се по закон 10 мандата се формират 10 едномандатни района, където всеки народен представител представлява 20 000 избиратели и юридически се подчинява на тяхната воля и интереси;

10.Всеки политически субект има право да издигне в едномандатния избиретелен район само една своя кандидатура;

11.Цялата избирателна кампания се провежда в едномандатните избирателни райони;

ІІ. Избар на личности и обществена номинация от долу:

1. В избирателните райони се състезават преди всичко авторитетни, високо интелигентни, професионално подготвени и национално отговорни личности, независимо от тяхната обществена, партийна, религиозна, етническа, социална или полова принадлежност;

2. Номинирането и издигането на кандидатурите за народни представители се извършва на общи събрания на местните партийни и граждански структури;

3. Основен принцип за номиниране и издигане на кандидати за народни представители е равнопоставеност, никакви привилегии и ограничения на права;

4. Всички кандидати за народни представители от съответния едномандатен избирателен район се включват в една обща бюлетина, с което се осигурява равнопоставеност и възможност избирателят да гласува за предпочитаната от него личност;

5. Всеки избирател има право да гласува само за един кандидат за народен представител;

6. Изборът гарантира вот за личността.

7. В бюлетината освен трите имена и ЕГН на кандидата се посочва и политическият субект издигнал неговата кандидатура;

8. Вотът за колективния политически субект зависи от избраните личности издигнати от този политически субект;

9. За избран се счита този кандидат за народен представител от състава на общата бюлетина, за който са гласували най-много избиратели:

    • но не по-малко от 51% от общия брой на избирателите в избирателния район;
    • при липса на това условие се провежда балотаж между първите двама класирали си по броя на избирателите гласували за тях;
    • при наличие на двама и по-вече с равен брой избиратели гласували за тях се провежда нов избор само между тях;
    • при наличие на неизпълнение на първото условие се прилага второто;

10. Избраният за народен представител, представлява не само тези, които са гласували за него, а всички избиратели от едномандатния избирателен район и за своята дейността се отчита само пред тях;

11. Народните представители в Народното събрание могат да се организират в парламентарни групи по партийна принадлежност или по интереси и да участвуват за сформиране на правителство на държавата;

12. Управляващо мнозинство в Народното събрание се сформира единствено по отношение пътищата, формите и средствата за изпълнение на общоприета Национална стратегия за развитие на българското общество и държавата. То поема цалата отговорност, и политичаска, и морална, и юридическа за неизпълнение на поетите ангажименти.

13. Абсолютно е забранено организирането на парламентарни групи по религиозна или етническа принадлежност;

ІІІ. Гласуването е право, задължение и отговорност, защото:

1.Всеки български гражданин, който има избирателни права задължително гласува, с което поема лична отговорност и дава своя принос в развитието на българското общество;

2.Български гражданин, който по свое желание не е упражнил правото си на глас в избори се счита, че преднамерено не изпълнява своите граждански задължения и се санкционира. Освен това няма право публично да недоволства, да критикува или да протестира срещу дейността на народното представителство и държавата;

3.Гражданите с двойно гражданство /до като то съществува/, които не живеят постоянно в България и не са регистрирали прибиваване в България най-малко три месеца годишно и не плащат данъци на българската държава, нямат право на глас;

4.За валидни се считат избори, в които участвуват най-малко 2/3 от общия брой на избирателите в България;

5.Всеки дал своя глас за избор на народно представителство има право да получава пълна и навременна информация за дейността на Народното събрание и Правителството, публично и безпрепятствено да изразява недоволството си, да критикува, да протестира и да иска отзоваване на своите избраници;

6.Гласуването е лично, равностойно и конкретно само за един политически субект;

7.Не се позволява прехвърляне на гласове от един политически субект в полза на друг или от един избирателен район към друг избирателен район;

ІV. Прозрачност, публичност и строг контрол на финансирането:

1.Държавата осигурява финансиране за подготовка и провеждане на избори в рамките на нейните задължения произтичащи от Конституцията и законите на Р. България;

2.От държавният бюджет се финансира:

  • Изграждане и функциониране на избирателни комисии и секции;

  • Подготовка, обслужване и публикуване на избирателни списъци;

  • Транспортни разходи за провеждане на избирателния процес;

  • Осигуряване на изборни бюлетини;

  • Провеждане на избирателния процес;

  • Отчитане на изборните резултати;

  • Правно осигуряване на избирателния процес и правозащитната дейност на Съюза на българските избиратели;

  • Разработване и внедряване на съвременни технолагии и проекти за усъвършенствуване на избирателния процес;

3.Номинирането, подготовката и провеждането на предизборната кампания се финансира от участвуващите политически субекти в рамките на утвърден от държавата лимит;

4.Произхода на паричните средства предварително и публично се декларират;

5.Всички разходи за предизборната дейност на политическите субекти публично се отчитат и подлежат на ревизия от компетентните държавни и обществени органи;

6.Държавнете медии осигуряват равноправна и безплатна публична изява на всички политически субекти. Не се допускат привилегии;

7.Предизборните агитационните материали се изработват и се публикуват по едномандатни избирателни райони на специално за целта подготвени от общинските власти агитационни пунктове;

8.Агитационните пунктове осигуряват възможности, всеки политически субект да упражни своето право на публична агитация без да нарушава правото на опониращите; 9.Абсолютно се забранява безразборното облепване с агитационни материали на други места освен на специално определените от властите ;

10.Финансирането на предизборната кампания се регламентира със закон;

V. Обществен контрол, отчитане на дейността и отзоваване:

1.Цялата политическа и обществена дейност на народното представителство е публична и подлежи на обсъждане и контрол от обществото;

2.Всеки избран за народен представител подписва нотариално заверен обществен договор за представителство, отчет на дейността, снемане на доверието и отзоваване;

3.Посредник за подписването и надзорник за изпълнението на обществените договори между избирателите и избраните народни представители са клубовете на избирателите и тяхната правозащитна организация - Съюз на българските избиратели

4.Когато народен представител неизпълнява задълженията си произтичащи от обществения договор или предизборната му програма и със свояте действия или със своето бездействие допренесе за нанасяне на морални и материални щети на държавата и нейните граждани, същият носи съдебна отговорност за измама в особено големи размери.

5.Пълномощията на народен представител се прекратяват предсрочно по искане на 2/3 от избирателите, които той представлява в Народното събрание кагато се установи неизбираемост след провеждане на предсрочени избори в избирателния район където преди това е бил избран.

ИЗБОРЪТ,

МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ и

ОРГАНИЗИРАНОТО ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО

Общината основна на обществото и българската държава.

В рамките на Общината реализацията на интересите и сварзаните с тях отношения е най-ярка, конкретна и ефективна. Тя е съставна, но и автономно самостоятелна по отношение демокрацията и организираното гражданско общество. Тук ИЗБОРЪТ се изразява пряко, конкретно и целенасочено. Извършва се в съответствие с принципите и правилата посочени по-горе.

 Народното представителство в Общината се изразява чрез:

 

 

 

 

 

                  КМЕТА НА ОБЩИНАТА

1.Представлява гражданите в местното самоуправление и е единоначалник при реализиране на държавната власт на територията на Общината;

2.Той не може да бъде партийна или каквато и да е друга номенклатура;

3.Кмета е орган на местното самоуправление и част от организираното гражданско общество;

4.Цялата му дейност е подчинена на волята и интересите на българския народ и в частност на гражданите на Общината;

5.Избира се пряко от всички граждани на Общината имащи избирателни права;

6.Законно избран е този от кандидатите за кмет, за който са гласували повече от 51% от избирателите в Общината.

7.Всеки политически субект на местно ниво /в рамките на Общината/ има право да номинира и представи само един кандидат.

8.Всички кандидати и представящите ги политически субекти са равнопоставени във всякакво отношение, включително и във финансово.

9.Цялата предизборна кампания се провежда в рамките на предваретелно утвърдени и отпуснати от държавата /Общината/ финансови средства.

10.Всяка кандидатура за да бъде регистрирана в РИК /Об.ИК/ и за да получи необходимите финансови средства следва да бъде подкрепена от най-малко 2000 избиратели, действително живеещи на територията на Общината. За цилта се представя списък подписан лично от подкрепящите го и заверен от общинските власти.

11.Право да избират Кмет имат избирателите регистрирани и действително живеещи на територията на Общината не по-малко от шест месеца в годината и плащат данъци.

12.Кметът отчита своята дейност на общи събрания на общенския, градските, и селските клубове на избирателите.

13.Кметът се съветва с общинския съвет и обслужващата го администрация, взема еднолично решения съобразени с подписания обществен договор с избирателите и приетата програма за развитие на Общината.

14.За своите решения и последствията от тяхното реализиране Кмета носи еднолична политическа и юридическа отговорност.

15.Кметът публечно полага клетва и подписва договар за предствавителство с избирателите.

16.Посредник и надзорник за подписването и изпълнението на договора е Общинския клуб на избирателите

17.Подписаният договор нотариално се заверява и се съхранява в Окръжния съд на тереторията, на която се намира Общината.

18.Правомощията на Кмета се прекратяват предсрочно при условията посочени в §.V, т.5 от настоящите правила.

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ.

1.Общинският съвет е колективен орган за местно самоуправление и представлява организираното гражданско общество в Общината;

2.Съставява се от мажоритарно избрани личности , които представляват конкретен брой избиратели от конкретен район, квартал или село на Общината;

3.Не се допуска формирането на мнозинство по партийна, етническа или религиозна принадлежност. При вземане на решения всеки съветник участвува лично по съвест и съобразно задълженията му като представляващ волята и интересите на избирателите;

4.Общинският съвет обсъжда и приема стротегии, програми и планове за развитие на Общината по предложение на Кмета, специализираните органи на местното самоуправление и гражданското общество. Взетите в тази насока решения са задължителни за всички структури на местно самоуправление , включително и за Кмета;

5.Общинският съвет е съвещателен орган по отношение изпълнението на приетата от Кмета предизборна програма и подписания от него обществен договор с избирателите;

6.Решенията на Общинския съвет по отношение целесъобразността на взетите от Кмета решения за изпълнение на задълженията произтичащи от предизборната му програма и подписания обществин договор с избирателите не са задължителни за Кмета, но той е длъжен да се съобрази с тях като проява на конкретна форма на граждански контрол;

7.В този случай решенията на Общинския съвет имат задължителен характер само след решение на съда;

8.Със своята дейност и взетите решения Общинския съвет подпомога и осъществява пряко граждански контрол на цялостната дейност на Кмета и общинската администрация;

9.Общенският съвет е посредник между гражданите, Кмета и Общинската администрация;

10.Дейността на Общенския съвет като колективен орган на местното самоуправление се наблюдава и контролира от избирателите чрез органите на правозащитната организация, Съюз на българските избиратели;

ОБЩИНСКИ СЪВЕТНИК.

      1.Избира се пряко от избирателите действително живеещи в съответния район, квартал или село в Общината;

2. Кандидатурите и избора са за личности;

3.В Общенския съвет представлява волята и интересите на своите избиратели от конкретния район, квартал или село на Общината.

4.За своята дейност общинският съветник се отчита единствено и само пред своите избиратели.

5.Общинския съветник се отзовава по решение на Общото събрниение на избирателите от района, квартала или селото, които той представлява, за което се внася в Общинския съвет и при Кмета подписка с подписите на най-малко 60% от общия брой на избиратели. Отзоваването се извършва на основание подписаният и нотариално заверен Обществен договор.

 

            ПОСЛАНИЕ към ИЗБИРАТЕЛИТЕ,

Предложеният проект за НАРОДНИЯТ ВОТ и ПРАВИЛАТА на ИЗБОРА е приет от ПЪРВОТО НАЦИОНАЛНО СЪБРАНИЕ НА ОРГАНИЗИРАНИТЕ БЪЛГАРСКИ ИЗБИРАТЕЛИ проведено на 07 октомври 2006 година в гр. Стара Загора, но си остава отворен. Искрено и от сърце желая той да бъде подложен на всенародно обсъждане и осмисляне. На тази основа да се допълни и усъвършенствува за да стане ЗАКОН ЗА НАРОДНИЯТ ВОТ. Основа и гаранция за изграждане и утвърждаване на организирано гражданско общество в България. Закон за правото на Народа сам да избира и осъществява своята съдба.

Ако искате да не сте само гласоподаватели, ако искате да не избирате от други вече избраното, ако искате да сте достоени хора – маля Ви, не чакайте повече! Организирайте се! Заедно можем да бъдем СВОБОДНИ! Само, който има правото по своя воля и дълбоко вътрешно убеждение да избира за себе си, за рода си, за Родината си, е СВОБОДЕН ЧОВЕК!

СВОБОДНИ ИЛИ РОБОВЕ!!!

 

Председател : Марин Станев

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

3.2223